weh hang ! aku suka hang lah :)

salam :86:


Pernah tak mpa rasa macam menyesal gila kenal someone tuh ? :49: Tiba tiba rasa macam tersangat lah amat annoying ? :face6: Kalau boleh nak ambik senapang atau pisau atau keris atau besi sebab dah geram sangat ? :face11: Pernah tak pernah tak ? :120: Oke ! Tersangat lah amat tipu kalau aku kata aku tak pernah rasa macam tuh.. :127: Sebab aku bukannya baek sangat untuk sentiasa selesa dengan someone tuh :134: Kadang kadang tuh aku ada rasa macam nak tikam orang tuh laju laju :face19: Fine, aku memang kejam dan tak berhati perut :face26:

Tapi, baru baru neh aku ada masuk laman web sayang islam :99: dan terjumpak ayat neh


يَـٰٓأَيُّہَا ٱلنَّاسُ إِنَّا خَلَقۡنَـٰكُم مِّن ذَكَرٍ۬ وَأُنثَىٰ وَجَعَلۡنَـٰكُمۡ شُعُوبً۬ا وَقَبَآٮِٕلَ لِتَعَارَفُوٓاْ‌ۚ إِنَّ أَڪۡرَمَكُمۡ عِندَ ٱللَّهِ أَتۡقَٮٰكُمۡ‌ۚ إِنَّ ٱللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ۬
"Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal." - [Al Hujurat: 13]


Kadang kadang kita bukannya bagus sangat untuk benci seseorang :126: Kita bukannya baek sangat untuk tak suka dengan seseorang :135: Apa yang perlu kita buat ialah cuba untuk menerima seseorang itu apa adanya :128:

No comments:

Post a Comment